19 Ağustos 2009 Çarşamba

Two Weeks - Grizzly Bear

Yillardir muzik dinliyorum suphesiz, alti yasimda baslamamis olabilirim ama gecen zamanda muzige olan bagimliligim ve internetin sagladigi kolaylikla yuzlerce grup, sarkici ve binlerce sarki dinlemisimdir. Son yillarda dinledigim neredeyse her yeni sarkida heyecanlansam da bu heyecan gecici ve devamli bir tekrar etme duygusuyla karisik siradanliga birakiyordu kendini sik sik. Arada istisnalar oluyor evet ama bu istisnalar o kadar nadirlesti ki bazen yillardir yeni bir sey dinlememisim gibi hissederim. Korkutucu bir sey bu. Gecen ayin sonuna dogru guzel bir surprizle karsilasmistim, Horse Feathers (Finch on Saturday'i dinlemek icin devam edin, calsin arkada) diye bir grupla. Bazen muzigin tikanma noktalari olabilir suphesiz ama kimi insanlar, gercekten bu isi yapabilenler bu tikanma noktalarindan cikip gidiyorlar evet. Horse Feathers'i dinlerken yazmak istemistim ama vakit olmadigi icin uzerinde cok duramayacagim. Bugunun asil kesfi Grizzly Bear.

Bugun iste bunu degistiren, bunu bozan bir sarki dinledim Grizzly Bear'den, 'Two Weeks.' Sarkinin tamamen sans eseri, bir hayran videosuyla karsima cikmasi da garipti evet. East Side Gallery'de, irmagin kenarinda gecen gunesli ve serin bir gunden sonra gunu tamamlayacak en guzel hediyeydi bu. Oturup sarkinin analizini yapmak istemiyorum ama en belirgin ozelligi sanirim Brian Eno gibi kendine has bir 'hareket' hissi yaratmasi. I'll come running to tie your shoes dediginde ne hissediyorsam az cok, two weeks'i dinlerken de ayni gucte bir hareketlenme hissediyorum. Bu benzetme biraz hatali aslinda, muzikal acidan con benzestiklerini soylemek de dogru olmaz, bahsettigim daha cok sanirim sarki sozleri ve muzikal harmoninin dinlerken yarattigi 'kayma' hissi, zaman ve mekandaki hareket duygusu. Ben bunu hissedebiliyorum evet, ne mutlu bana. Bunun ustune bir de hayranlarindan biri guzel bir video hazirlamis, guzel demenin kucumsemek olacagini da belirtmem gerekiyor muhakkak. Izleyin ve dinleyin. Yine icimdeki idealist naif konusacak belki ama dunya'da mumkun olan seyler, gerceklestirilebilen bazi 'seyler' beni mutlu ediyor. Bu da onlardan biri, salt bunu deneyimleyebilmenin zevkinden bahsediyorum. Buyrun.

Two Weeks - Grizzly Bear from Gabe Askew on Vimeo.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder