11 Şubat 2010 Perşembe

ben kendi kendimin ailesiyim *

Yazin Istanbul Modern'de gordugum bir resim vardi: Alp on a white background



Taner Ceylan isimli bir sanatci, sonrasinda katildigim yaz okulunda da bazi resimleri gosterilmisti, o iki haftalik egitimden unutmadigim tek sey sanirim Taner Ceylan'in rahatsiz edici, sasirtici, ne tepki vereceginizi sasirtan fotograf gercekligindeki resimleriydi, Taner Ceylan'in ne demek istedigini cogu zaman belki anlamadim ama Ceylan'in yaptigi ise, universitesindeki isinden olmasina ragmen curetkar sanatini icra etmesine, dunyada cagdas sanat adina geldigi yerlere hayranlikla bakiyorum. Bu resimdeki sanirim bir traveste, ismi Alp ve ortaya cikan bulanik portre bu konuda yapilmis en iyi islerden biri belki de, beklenmedik, mideye yumruk atan cinsten. 'Taner Taner' isimli isinden olmasina sebep olan otoportesi de asagidaki, acikcasi ortaya cikardigi bu kafa karisikligi, ustelik bunu Turkiye gibi sanatin can cekistigi, sansurun pencesinden hicbir zaman kurtulamadigi bir ulkede yapmasi bile buyuk bir is;



Ceylan bildigim kadariyla ilk once fotograf cekiyor sonra fotograf gercekliginde resimlerini olusturuyor, yani resmini yaptigi materyal aslinda bir fotograf, iki katmanli bir gerceklik olusturuyor sonuc olarak, bir nevi neyin gercek neyin kurgu oldugunun artik ortadan kaybolusunu gormek mumkun, bu da zaten Ceylan'in kullandigi konulari dusununce daha da onemli hale geliyor, cinsel kimlik kurgulari, kurgularin gerceklesme cabalari, kurgular arasi catismalar ve bazi kurgularin kendilerini gercek zannedip diger kurgulara olusturdugu baskilar ve butun bu catismalarin ortaya cikisi, butun bunlari anlatiyor Ceylan'in resimleri bana.






Sonradan ismini zorla hatirlayip eski islerine goz atma firsatim oldu Ceylan'in. Asagidaki resminin adi 'Nirvana', bu posta gidecek sarki da Antony and the Johnsons'dan Cripple and the Starfish'dan baskasi olamaz sanirim.



* 'ben kendi kendimin ailesiyim' de resimlerininden birinin ya da sergilerinden birinin adi diye tahmin ediyorum ama genel cercevede zaten resimleriyle dusunuldugunde ne demek istedigi gayet acik.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder